Ἂφησε πίσω τήν εἰδωλολατρεία, τήν ἀπαξίωση καί τόν εὐτελισμό τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, ἐνομοθέτησε μέ βάση τό Θεῖο Νόμο, κατήργησε τήν δουλεία, ἒθεσε τίς βάσεις τοῦ οἰκογενειακοῦ δικαίου, διεκήρυξε καί ἐθεσμοθέτησε τήν ἰσονομία καί τήν ἀνεξιθρησκεία. Συνεκάλεσε τήν Ἁγίαν καί Πρώτην Οἰκουμενικήν Σύνοδον, ἡ ὁποία κατεδίκασε τόν Ἂρειο, ἒκτισε Ναούς, μετέφερε τήν Πρωτεύουσα στή Νέα Ρώμη, στήν Κωνσταντινούπολη δηλαδή καί ἐβαπτίσθη στό Ὂνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, σφραγίσας θεοτιμήτως τήν ζωή του καί λαβών τόν στέφανον τῆς ἁγιότητος παρά τοῦ Στεφανοδότου Κυρίου.
Οἱ Ἂρχοντες, σήμερα δέν ἒχουν παρά νά μιμηθοῦν τήν ζωή καί τήν πολιτεία τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ πρότυπο γιά ὃλες τίς ἐποχές.
Ἡ Αὐτοκρατορία τῶν Ρωμαίων, μέ πρωτεύουσα τήν Νέα Ρώμη, τήν Κωνσταντινούπολη, ἂντεξε, ἒζησε καί ἐφώτισε ὡς λύχνος καί ὀφθαλμός τῆς γῆς τήν Οἰκουμένη, γιά πάνω ἀπό 1000 χρόνια, γιατί ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος, ἐγένετο εὐπειθής τῇ οὐρανίῳ ὀπτασίᾳ καί ἐνομοθέτησε ὡς Ἂρχων κατά τόν Νόμον τοῦ Θεοῦ.
Ὃταν νομοθετοῦν οἱ Ἂρχοντες ἀντίθετα μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί καταργοῦν τήν ἠθική καί ἀπαξιώνουν τόν ἂνθρωπο ὡς δημιούργημα κατ’ εἰκόνα καί καθ’ ὁμοίωσιν Θεοῦ, τότε ἡ κοινωνία ὁδηγεῖται στόν ὂλεθρο καί στήν καταστροφή, ἐτόνισε ὁ Σεβασμιώτατος.
Ὁ Θεοφιλέστατος Ἐπίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος ἐχοροστάτησε στόν Ἑσπερινό, στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Ἀγυιᾶς Πατρῶν καί προέστη τῆς ἱερᾶς Λιτανείας.
Τό πρωί τῆς ἑορτῆς ἐτέλεσε τήν Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Ἀρόης Πατρῶν καί τό ἀπόγευμα ἐχοροστάτησε στόν μεθέορτο Ἑσπερινό στόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Ροϊτίκων.
Σέ ὃλες τίς ἱερές Ἀκολουθίες ἐκήρυξε ἐπικαίρως τόν θεῖο λόγο.