Τετάρτη 15 Μαΐου 2024

Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ


Την Κυριακή του Θωμά,  12 Μαΐου 2024 το πρωί, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος  προεξήρχε της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Αγίου Νεκταρίου Πατρών.
 
Ο Θεοφιλέστατος λειτούργησε με την συμμετοχή του εφημερίου του Ιερού Ναού π. Ελευθερίου Κολιαβρά και των Διακόνων π. Κασσιανού Ιατρού, π. Παναγιώτου Λάγιου και π. Παναγιώτου Γιαννοπούλου.

Στην ομιλία του ο Θεοφιλέστατος αναφέρθηκε στην ευαγγελική περικοπή της Κυριακής του Θωμά. Κατά την ημέρα της Αναστάσεως, οι μαθητές του Κυρίου, φοβισμένοι, παραμένουν κλεισμένοι φοβούμενοι την μανία των Ιουδαίων. Εκεί ευρισκομένων και των θυρών κεκλεισμένων ήλθε ο αναστημένος Κύριος και τους απηύθυνε τον χαιρετισμό" ειρήνη υμίν". Χάρηκαν πολύ οι μαθητές και θέλησαν να κάνουν κοινωνό της χαράς τους και τον Απόστολο Θωμά, ο οποίος απουσίαζε. Εκείνος αμφιβάλει. Θέλει με τα ίδια του τα μάτια να πιστοποιήσει την Ανάσταση.

Οκτώ ημέρες μετά, πάλι ήταν οι μαθητές συγκεντρωμένοι και ανάμεσά τους και ο Απόστολος Θωμάς αυτήν την φορά. Κεκλεισμένων των θυρών έρχεται και πάλι ο Κύριος, στέκεται εις το μέσον των μαθητών και απευθύνεται με πατρική αγάπη προς τον Απόστολο Θωμά, κατανοώντας την δυσπιστία του. Έλα Θωμά, "φέρε τὸν δάκτυλόν σου ὧδε καὶ ἴδε τὰς χεῖράς μου, καὶ φέρε τὴν χεῖρά σου καὶ βάλε εἰς τὴν πλευράν μου, καὶ μὴ γίνου ἄπιστος, ἀλλὰ πιστός". Άγγιξε τις πληγές από τα καρφιά, βάλε το χέρι σου στην πληγή της πλευράς μου. Εγώ είμαι ο Αναστημένος διδάσκαλος, μην είσαι άπιστος, γίνου πιστός. 

Και ο Θωμάς δεν τόλμησε να αγγίξει το αναστημένο σώμα αλλά αναφώνησε " ὁ Κύριός μου καὶ ὁ Θεός μου".

Ας μιμηθούμε, αδελφοί μου, την καλή ομολογία του Θωμά, ας μετέχουμε στα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας και ας έχουμε βεβαία την ελπίδα μας στον Αναστάντα Κύριο.